tisdag 22 november 2011

Trickster

Eftersom Kumo har varit lite småstörig de senaste månaderna så har det varit lite si och så med vår träning. Det som funkat bäst har varit trixträningen, antagligen eftersom jag inte tar det lika hårt när han "misslyckas" med det som när vi tränar typ lydnadsmoment. Det är mer kravlöst och tja, för kul liksom. Så därför är det ju... kul! Nu känner jag visserligen att Kumo har skärpt till sig en smula och klarar att fokusera och jobba även på lydnaden, men vi behöver göra saker som bara är roliga också. Därför tänkte jag att vi ska utöka vår trixrepertoar, ett bra sätt att hålla träningsmotivationen uppe. Ett trix i veckan hade jag tänkt. Ska försöka göra en liten lista med sånt som vore kul. Det han redan kan är:

Sitta fint (favorittricket!)
Rulla runt
Snurra
Vacker tass
High-five
Skämmas
Lipa
Backa

Hmm...inte så många när man ser dem uppradade så där, men han kan ju en del annat matnyttigt också, men som jag inte vill kalla för trix. Har redan börjat klicka in att stå på bakbenen, och det fattade han efter 5 minuter, så han är inte så dum som han verkar den lilla plutthunden.

1 kommentar :

mamma sa...

Så duktiga ni är :) Längtar efter er