söndag 28 oktober 2012

Inoff Köping

Idag har vi varit iväg på utställning. En liten inoff, men ändock. Så här såg det ut i shibaringen:
BIR-valp
BIM-valp
Vuxenklass hanar
BIR
Lite roligt är att detta är samma domare som på vår alldeles första utställning för ca 1 1/2 år sedan.
Då var vi (läs jag) så nervösa och tafatta och nu är vi (läs kumo) värsta proffsen!
Sötnos Kumo är en riktig stjärna. Så fort han kommer in i ringen så vet han vad som gäller. Stå och vara snygg!
Kumos Kritik: "2 årig hane. Bra storlek & proprtioner. Vackert maskulint huvud med bra detaljer. Fri överlinje. Välkroppad. Ngt sluttande kors. Stabila rörelser som kunde ha mer drive. Bra päls. Trevlig & Välvisad"

Det jag är mest stolt över är det sista. Att Kumo har ett så bra temperament är mer värt än alla BIR-rosetter i hela världen. Och så är det ju kul att få bekräftat att jag som handler inte gör helt galet heller när jag visar honom, även om jag faktiskt tyckte idag att jag borde ha sprungit lite snabbare och ställt honom lite mer parallellt med domarbordet. Ajapp.. Vi hade i alla fall en rolig dag. Vi träffade mycket trevligt folk och fick lite nyttig träning inför stockholmsutställningen.

Inga kommentarer :