måndag 10 oktober 2011

Ett tungt beslut

Det krockar! Det hinns inte med allt! Om jag är några timmar extra i verkstaden så går det obönhörligen ut över Lillplutt. Det gnager och värker. Jag VILL hänga med min hund och ge honom den aktivering han behöver och jag VILL ta vara på tiden och vara i verkstäderna så mycket som möjligt. Jag VILL dessutom ha tid för träning i gymmet och att vara social. Men det går inte att göra allt det där så det blir tillfredsställande. Det blir allt lite halvdant istället. Jag försöker strukturera, planera, men det ligger inte riktigt för mig. Jag har ständigt dåligt samvete, vad jag än gör. Det känns inte hållbart... inte som det är nu.

Imorgon kommer mamma och hämtar Lillplutt, jag ska på klassresa till Danmark i tre dagar och planen var att han skulle bo på pensionat, men det sket sig. Vi har bestämt att han får bli kvar där tills jag åker hem på höstlov, lite på prov.
Om det kanske skulle funka.
Att han bor där.
Tills läsåret är slut.

Det känns väldigt tråkigt, trist, att det inte går att kombinera två saker man älskar. Men huvudsaken är trots allt att min lilla plutt har det bra och får den omtanke och tid han förtjänar.

1 kommentar :

Andrea sa...

Aw vad trist! Men vad skönt att du kan lämna honom till din mamma i alla fall! :D Hoppas det går bra!