lördag 2 februari 2013

Vår snart eller?

Jag vet inte om det är inbillning eller önsketänkande, men jag tycker det ligger någonting vår-aktigt i luften idag. Jag tycker väldans mycket om vintern och varken jag eller Kumo har problem med kyla över lag. Däremot det här slasket som har varit den här veckan är vi inte mycket för. Nu är det minusgrader igen, men som sagt tycker jag mig kunna ana en annan mildhet i luften. Känner att jag längtar lite tills det blir barmark igen. Få komma igång med viltspåret! Och visst går tiden fort, men kan det bara inte vara slut på den där dumma karensen nån gång så vi får komma ut och tävla? Träningen i onsdags gick förresten super! Nytt ställe och nya hundar omkring oss så störningsträning fick vi verkligen. Först gick Kumo lite in i vakt-mode, eftersom vi råkade vara först på planen. Men han låste sig aldrig utan jobbade på trots lite skällande och muttrande. Efter ett litet tag brydde han sig inte och bjöd på så fin följsamhet under hela passet. Jag tror faktiskt att vi tränade i över en timme, med ett par 5 minuters pauser här och där. Den som tycker att en timme inte låter så mycket kanske har rätt, men med en hund där 20 minuters oavbrutet fokus är en jättebedrift är det typ ett underverk! Å jag var så nöjd och glad och helt i taket när vi gick därifrån. Nästa gång tänkte jag om jag ska försöka filma lite.

Inga kommentarer :