måndag 16 september 2013

Hej hösten!

NU så är äntligen internetuppkoppling fixad och jag kan återvända till att vara lite mer aktiv i cyperspace. Imorse när regnrusket kom så konstaterade jag att hösten kommit på riktigt efter en lång och skön sommar. Och vilken sommar det varit! Yume blir större och större, kanske inte så mycket fysiskt, men mentalt händer det mycket just nu och jag är lite ledsen att jag inte dokumenterat det mer i text här. Men på ett annat sätt så är det skönt att inte ha suttit så mkt framför datorn utan faktiskt varit där och upplevt allt istället. Kumo har även han gjort en resa under den här sommaren och det har inte varit helt lätt för honom med allt det fört med sig men nu så känns det som det stabiliserat sig.

Jag har tänkt att det ska komma ut lite bilder och mer om vad vi gjort, gör och kommande planer osv. Men livet snurrar på, så vi får se hur snart. Yume har i alla fall varit iväg på några utställningar med lite olika resultat, men alltid med ett väldigt trevligt och förväntansfullt sätt. Hon gillar att vara med matte och att samarbeta med henne även om det är lite hormoner som spökar just nu. Hon har inte haft sitt första löp än, så vi får se om det blir lite mindre körigt i huvudet på henne efter det. Vi har fortsatt att gå kurs och nu till helgen är det sista gången på vår unghundskurs. Sen är jag lite sugen på att gå en match-to-sample-kurs med henne senare i höst/vinter men fram tills dess så fokuserar vi på vardagslydnadsträning hemmavid och bryter av med lite tricks-och utställningsträning emellanåt. Kumo har gått ifrån att inte vilja träna alls till att faktiskt själv ta initiativ och vara väldigt träningsglad. Jag försöker att fokusera på glädje och att inte trötta/tråka ut honom så att det håller i sig. Vi har planerat tävling i freestyle/htm nästa helg och sen blir det nog ett par till starter senare i höst och det ska bli kul att se om det går bättre nu när samarbetsviljan är bättre över lag. Sen så går vi också en kurs i viltspår just nu, för att komma till rätta med alla problem i spåret, men det ska jag fördjupa mig i här senare tänkte jag. Men ni få stackare som tittar in här ibland vet i alla fall att vi lever nu.

Inga kommentarer :