måndag 21 juli 2014

Utställningshelg 19-20:e juli

I helgen har vi varit iväg på utställning och riktigt riktigt trevligt och roligt har vi haft det. Många fina shibor och nya och gamla shibabekanta ringside som man kunde snacka hund med. Tack till alla som gjorde det till en fantastisk helg men speciellt till Yumes uppfödare Mona med familj som bott hos hela helgen.

Lördagen Askersund INT:
Domare: Jovanovic Nemanja
Good type and proportion. Feminine head, a bit narrow in muzzle. Good chest and topline, correct tailset. A bit straight upperarm. Could have more bonesubstance & longer frontsteps.
EX

Jag är inte jättenöjd över hur någon av oss förde oss i ringen. Vi var sega båda två och jag ville inte att hon skulle balla ur för att jag sprang för fort, så då sprang jag inte alls, vilket gjorde att hon inte tog ut steget ordentligt och var ofokuserad på vad vi höll på med. Hon är i alla fall inte något osäker på bordet längre så det var skönt. Av de 6 vuxna shibor som ställdes var det bara vackra Yari som fick ck och kammade hem både cert och cacib och blev väldigt välförtjänt ny svensk champion. Vi stannade kvar och hejade i gruppfinalen, men där placerade hon sig inte. Mycket skumt väder med ena stunden kokhett sol och andra åsskur med spöregn. Ganska slitna åkte vi mot Köping och Mona sent på eftermiddagen.

Söndagen Köping INT:
Domare: Annette Bystrup
Lätt och feminin med vackert huvud. Små välformade öron, tydligt stop, snedställda små ögon. Korrekt saxbett. Pälsen är dubbelpäls. Urajiro. Bra vinklad fram & bak. Välburen svans. Rör sig stabilt med små snabba steg.
EX CK 1JKKL CERT 4BTKL

Riktigt riktigt varmt idag också, men känslan i ringen var jättebra. Hon sprang fint, stod på vingligt bord fint, och ställde upp sig fint. Lite brallis blev det när vi sprang i bästa tik, men det får vi träna på. Jag hade absolut inte förväntat mig ett cert, så det var en jätterolig överraskning. 
Idag fick vi fler glada besked när vi var hos veterinären för att kolla värdena efter Yumes värktablettsincident och allt såg normalt ut! Kollade även patella och inget där heller!! Planen är att höfter och armbågarna ska röntgas i nästa vecka om inte damen bestämmer sig för att börja löpa vilket jag misstänker är på gång nu.

Inga kommentarer :