lördag 25 juni 2016

ordningen återställd

I onsdags fick jag äntligen hämta hem Yume från hennes mammauppdrag. Hon var mer än redo att följa med och hon och Kumo tyckte båda att det var skönt att få återse den andra. Det går också över förväntan med henne och Katla. Hon verkar inte vilja uppfostra eller söka konflikter utan känns väldigt accepterande och tålmodig så det känns bra att valet att lösa det på det här sättet med att ta hem ny valp medan hon var borta funkade som jag ville. Det ska bli intressant att se om och hur hon har förändrats efter den här kullen, just nu känns hon lite mentalt tärd och behöver nog lite tid att komma tillbaka både fysiskt och mentalt. Men det kommer gå snabbt och även om jag längtar att sätta igång henne så får det ta den tid det tar. Vi behöver inte stressa med nästa kull, och jag vill verkligen hinna fokusera på tävlandet sen en period när vi är redo för det. Det är så skönt att hon är tillbaka nu. Sen Katla kom har jag liksom inte riktigt hunnit sakna henne så aktivt som jag gjorde innan, men nu när hon är tillbaka så märker jag hur tomt det faktiskt varit utan henne.

Inga kommentarer :