söndag 9 januari 2011

Lite valp, lite jobb, lite plugg

Den här veckan har jag jobbat en del och Kumo har fått följa med. Vi var båda måttligt roade av det, men nu är det klart för den här gången. Det är väldigt mycket som ingår i det här med att uppfostra en valp. Miljöträning, passivitetsträning, socialträning, hantering mm mm. Mycket blir det, men det är också väldigt mysigt att ha någon att ta en tupplur med mitt på dagen. Å vad jag älskar tupplurar!

Väntar på besked om jag i huvud taget ska plugga den här terminen eller inte. Har ännu inte fått något antagningsbesked och jag hade tänkt börja nästa måndag. Kan säga som så att med de erfarenheter jag har av komvux skulle jag alla gånger välja att läsa kommunalt istället för hos de här privata anordnarna som inte verkar veta vad de håller på med. Men när det kommunala lägger ner så har man ju inte så mycket val. Snart är jag klar med skiten i alla fall!

Inga kommentarer :