söndag 11 maj 2014

En valborg på Strömsholm

hos veterinären
Jag skrev ju i förra inlägget hur bra April varit, tyvärr avslutades det inte lika bra. När jag kom hem på valborgsmässoafton så ser jag att NÅGON brutit sig in i min burk med diklofenak som jag glömt framme på nattduksbordet. Det var ju inte särskilt svårt att räkna ut vem av de två möjliga skyldiga det var trots att hon var lika superglad som vanligt över att jag kommit hem. Så det var bara att åka till Strömsholm det och där fick hon bli kvar i 2 dygn för avgiftning och diverse prover. Njurvärdena har sett bra ut under hela tiden, men det är några blodvärden som har varit lite förändrade och nån halt av något som är lite förhöjd. Vi var där i veckan på återkoll och tyvärr så såg inte värdena helt bra ut än, så vi ska tillbaka på fredag igen och ta lite mer prover. Förhoppningsvis så är det ingen fara och att det blir bra igen med mer medicin. Tror inte att hon fick i sig så mycket, men hon är ju ingen stor hund så det behövs ju inte så mycket för att det skulle kunnat gått riktigt illa! Att hon inte visar några som helst symptom är ju i alla fall ett gott tecken hoppas jag. 

Så det har varit lugna puckar för Yumes del och det är inget hon verkar uppskatta sådär jättemycket. Hon har verkat må bra under hela tiden, äter, dricker, bajjar och vill springa, busa och träna. Det är väl både åldern och hennes personlighet, men jag märker ännu tydligare när hon inte får kuta hejvilt vilket behov hon har av det. Nu är i alla fall magen såpass bra att hon kan äta vanlig mat och inte bara skonkost, så då får hon trixa lite lugnt för maten sin så blir hon lite nöjdare. Hon är lite extra kelig sen hon kom tillbaka också. Ligger gärna på eller bredvid mig när hon sover, men inte på något nervöst "lämna mig inte!"-sätt, utan för att hon uppskattar närheten. Det var nog lite jobbigt att vara utan matte i 2 hela dagar!

Detta betyder ju även att hon missar tävling i helgen. Det kryllar ju inte precis av freestyletävlingar så det känns lite tråkigt att vi skulle missa denna, men det är ju en skitsak i jämförelse med att Yume mår bra.

Inga kommentarer :