fredag 25 april 2014

Mattelivet

April är snart slut, och det har varit en riktigt bra månad. Det har i och för sig hänt en del tråkigt i mitt liv också, men det är inget jag vill gå in på här, men jag känner styrka och förhoppningar om att det på sikt kan få mig ännu starkare och säkrare på vem jag är och vill vara. Mars kändes enbart tung och jobbig och mycket berodde på att jag inte kände att mitt arbete var så himla sköj, men det har blivit bättre nu. Dagarna är längre och ljusare och man hinner vara ute och hitta på saker även på vardagarna. Men nu har jag i alla fall sökt utbildningar till hösten, och jag känner mig skapligt trygg i valet av sökta utbildningar och studieort. Jag har enbart sökt utbildningar vid Uppsala för att ha möjligheten att kunna bo kvar, men att det också skulle kännas mer än okej att faktiskt bo där också om det absolut inte funkar med pendling och hundpassning. Så kommer jag in och det fortfarande känns som en bra idé att börja plugga när det närmar sig så kommer jag bli student till hösten, och det känns spännande.

Inga kommentarer :