söndag 11 oktober 2015

Freestyle Linköping 11/10

Jag och Kumo har tävlat freestyle i Linköping idag. Nytt ställe och om det var det eller bara den gamla vanliga svajiga shiba-motivationen som gjorde att fokuset inte var med helt. Han jobbade jättefint så länge fokuset var på mig, men han la ner lite för mycket energi på omgivningen och sin rumpa idag, haha! Kanske kunde jag själv ha legat högre i energi och peppat mer? Det får jag aldrig veta, men när jag ser videon så tycker jag att det funnits plats för mer pepp i alla fall. Så inget uppflytt idag. Trots det är jag nöjd över många saker som vi gjorde idag. Att han jobbar tillbaka och slutför trots att han får ett par tillrättavisningar från mig när han biter i rekvisitan, hanteringen av några nya störningar och stundtals fina moment och bra attityd.


Domare 1: 6.3 8.3 8.8 På gräns till disk för lek/bett med blomman. Låten passar hunden perfekt, och kopplingen till rörelserna är tydliga. Du arbetar bra med Kumo, det jag tycker saknas är att flytet uteblir stundtals. Det blir lite hackigt när Kumo stannar till titt som tätt. Idag drar jag också för tydlig miss med blomman.
Domare 2: 6.0 8.1 8.2 Farligt nära disk pga bett i blomman ett flertal gånger. Brister i samarbetet. Härlig attityd och mkt trevligt att titta på då det funkar. Kämpa på :) 
Poäng: 22.85 
Placering: 7/14  

Skönt att få både bu och bä om programmet. Känns kul att vi genomgående får fina poäng på Innehåll och Tolkning. Men någon disk pga av lek med rekvisita vill jag inte ha så jag får nog ändra om lite så att han inte får någon möjlighet att bita i något när han inte ska. Om två veckor är det tävling igen så det är bara att träna på tills dess. 

Inga kommentarer :