söndag 18 oktober 2015

Yume-fri tillvaro

Yume-tjockisen har nu varit iväg på mom-camp sen i tisdags. Det är väldigt tomt här hemma utan henne. Det är tur att jag har en hund till i alla fall, men han verkar sakna henne också. Han har börjat med att sätta sig i trappen till övervåningen efter frukost. Normalt går han ju direkt och vilar, men nu så sitter han i trappen och bara sitter och tittar på mig där jag sitter vid matbordet och pluggar/jobbar/surfar. Så har han aldrig gjort förr. Efter en ganska lång stund tröttnar han antingen själv och går och lägger sig eller så säger jag åt honom. Det känns lite som någon form av protestgrej, men jag kanske bara projicerar mina egna känslor. Å andra sidan är det väl inte så konstigt att även han reagerar på en sån stor förändring som den Yume-fria tillvaron är. Jag ska tänka ut lite extra roliga saker vi ska passa på att göra nu när det bara är vi i alla fall. Upptäcka lite nya stigar här i krokarna och så där kanske. Göra lite utflykter. Sen så ska vi faktiskt gå kurs sen i November. En mästarsatsningskurs i rallylydnad. Ska bli himla kul faktiskt, länge sedan vi kursade i något nu.

Inga kommentarer :