måndag 30 november 2015

Förändring i sikte

 Snart är November till ända och sen återstår bara en månad kvar av året. Sen ett tag nu så har jag lite svårt att leva i nuet utan är i tanken redan i 2016. Det beror till stor del på att det i början på året kommer ske något som i allra högsta grad påverkar mig och hundarna. Vi ska nämligen flytta. IGEN! Denna gången är det, för ovanlighetens skull, utanför hemkommunen. Till Uppsala bär det av! Denna flytten är, precis som den förra, inte till 100 procent självvald, men det känns lite som om det var menat och dags att pröva något nytt nu så jag är mycket förväntansfull. Eftersom resetiden till och från skolan kommer att förkortas avsevärt så kommer jag få loss mer tid och inte behöva lämna bort hundarna till hundvakt och kanske till och med kunna vara lite mer delaktig i icke hundrelaterade aktiviteter. Visst kommer jag sakna massa saker som den underbara skogen precis här utanför, att  inte ha grannar som en kan störa/störa sig på och att ha en sjukt låg hyra. Men så är det också saker jag inte kommer sakna lika mycket och det är väl bättre att fokusera på dem i nuläget. Lägenheten jag fått tag på är en tvåa och ligger på nedre botten i ett tvåvåningshus med en liten uteplats. Det ligger ruggigt nära ett stort friluftsområde och till min stora glädje; Uppsala brukshundklubb! Det tar enligt källor kanske 20 minuter att cykla till universitetet. Så jag hoppas vi kommer att trivas där. Är nog mest nervös över att hundarna ska vara skitdryga innan de vant sig med stadslunk igen med allt vad det innebär. Ljud från grannar, massa hundmöten på promenader och kanske till och med lösspringande hundar med idiotägare osv. Men jag vet att vi kommer att fixa det. Mina hundar är så grymt anpassningsbara och trots allt på många sätt väldigt okomplicerade. Och herregud, vi har ju bott i bebyggelsen förut och överlevt!

Inga kommentarer :