torsdag 17 december 2015

Rallykursavslutning

Ikväll var det sista gången på Kumos rallylydnadskurs och som avslutning så fick vi bygga och gå en mästarbana. Och det gick faktiskt riktigt bra. Vi fick alla två rundor var. Han kändes på bra humör båda rundorna, men i första så var han lite nosig och jag var lite för otydlig i min handling några gånger. Sista momentet som var sändande till kon missade han på och ville hellre flumma omkring lite, men det momentet har vi inte heller tränat klart på för att kunna ha i bana. Andra gången gick faktiskt ännu bättre så jag får nog omvärdera det där med att han bara orkar en start. Han är inte riktigt lika säker och kvick i sättandena på högersidan i de momenten där man svänger eller vänder om med sittande, jag måste klura ut ett fungerande system där. Och så det jag måste jobba mest på. Min hållning! Jag tror inte alls att jag behöver krumma så för att ha med mig honom, snarare tvärtom. Ska filma mig själv när vi bara kör lite på köksgolvet för att se hur jag ser ut då och försöka härma det när jag tränar bana. Honnören fixade han inte alls idag. Trodde att något hade släppt efter förra veckans kurstillfälle, men tydligen icke. Här måste jag också bestämma mig för vilket system jag vill ha. Hållning, tecken, ögonkontakt eller inte osv. Så det är den stora läxan för att vi ska kunna klara oss igenom avancerad klass. Instruktören filmade så här är andra rundan från ikväll

Inga kommentarer :