måndag 28 mars 2016

Vår och valpförhoppningar


Det verkar som den riktiga våren har kommit. Solen skiner, vi har hittat sippor, folk ställer ut sina utemöbler och börjar helt plötsligt promenera sina hundar. Trots att vi stöter på mera hundar under promenaderna så går det riktigt bra med hundmötesrutinen just nu. Vi har fått en del positiva erfarenheter i ryggen som gör att jag inte hetsar upp mig lika mycket och klarar av att styra upp och lugna mina hundar. Känns väldigt bra med tanke på att flocken eventuellt utökas snart. Det är bara några få ynka dagar kvar tills pumikullen jag har ögonen på ska födas. Håll alla tummar för många fina krullisar och ett par tikar att välja på. 

Yumes dräktighet är ungefär halvt gången nu och vi är i det jobbiga läget när en ännu inte kan vara säker. Hon har fått extra mat sen ungefär en vecka. Antingen göder jag en skendräktig tik eller så är det en begynnande mammamage, haha. Hon är inte längre lika sugen på träning och fullt ös. Tar gärna en liten paus i solen på promenaderna eller nöjer sig med att titta på när Kumo tränar så det lovar gott. Inne så vill hon gärna att jag klappar om magen medan hon ligger på rygg, eller så sträcker hon ut den mot det svala golvet. Så jo... antagligen är det faktiskt valpar. Om ca en vecka hoppas jag kunna konstatera dräktighet.

Inga kommentarer :