tisdag 2 augusti 2016

Freestyletränande

Jag och Yume är i full gång med att träna och pyssla ihop vårt nya freestyleprogram. Det känns jätteroligt, Yume har ju inte tävlat freestyle på så länge nu och det ska bli spännande att se var vi befinner oss i träningen sen när vi kommer ut på tävling. För tävla ska vi göra, snart! I slutet av månaden är debuten i klass 3 inplanerad och veckan efter så ska vi tävla igen. Och innan det så ska vi på träningstävling om bara några veckor samt att vi har ett par träffar med träningsgruppen som ska börja träffas igen nu efter lite sommaruppehåll. Jag har fått till en grundskiss av ett program som jag känner mig rätt nöjd med. Det finns definitivt rum att utveckla det, men just nu vill jag att det ligger på en nivå som Yume kan hantera och målet är bara att se om det kan vara något att ha på tävling i den här klassen. Klass 3 kan kännas läskig, men jag är så nöjd att Kumo redan har gjort sin debut och att det har gått in i mitt medvetande att det får ta den tid det tar nu med mina långsiktiga mål i den här grenen. Det var planerat att vi skulle köra lite kedjor ur programmet på den godisklass på den tävlingen jag var med att arrangera, men min musik krånglade så det fick bli till "fel" musik. Men jag fick med mig lite värdefulla inputs ändå från domaren som skrev lite kommentarer, samt min egen känsla på planen. Sen så känns som sagt träningen väldigt rolig och går framåt så jag ser fram emot att träna mera och sen få kvitto på vart vi ligger träningsmässigt med tävlandet. Kumo har inte tränat program sen han tävlade i maj och jag har liksom funderat på om jag ska sätta ihop ett nytt program till honom eller om vi ska kämpa på med det gamla? Det gamla har absolut sina fördelar och sina brister, men det är nog inte det som har styrt vår prestation utan det är snarare att jag pressat för mycket, varit för dåligt förberedd och inte lyckats motivera honom tillräckligt. Jag har funderat på om vi ska köra en ren improvisationsstart nästa gång vi tävlar. I vilket fall tror jag att det har varit helt rätt att ha haft en tränings-och tävlingspaus med honom, han har behövt vila ifrån det och sen vänt sig vid att flockens förändring. Imorgon ska vi i alla fall och störningsträna med lite träningskompisar och det ser jag fram emot.

Inga kommentarer :