tisdag 2 augusti 2016

utställningsträning


Jag och Katla blev sponsrade av Katlas fantastiska uppfödare med 2 privatlektioner för en duktig utställningsguru i vår närhet för att komma igång med utställningsträningen och vi har varit iväg på den första utav dem. Katla ser väldigt lovande ut exteriört och vi är redan anmälda till vår första inofficiella utställning i slutet av månaden. Det känns kul att träna det mer seriöst än vad jag har gjort hittills för jag har i ärlighetens namn tyckt att det är en ganska tråkig grej att träna på. Men nu känner jag mig inspirerad och när en har en snygg hund så vill jag att hon ska kunna visa sig från sin bästa sida i ringen också. Hon tycker också att det är väldigt roligt! Allt där en får äta godis och kasta sig efter kampleksaker är roligt! Bordet är helfestligt och mitt asgamla utebord som får tjäna som trimbord har hon kastat sig upp ett antal gånger nu. Även Yume är anmäld till shibaspecialen nu som faktiskt är samma tid och plats som Katlas valputställning så jag hoppas verkligen att det inte kommer krocka för då kommer jag behöva dela på mig. Yume är ju fortfarande nakenfis, men lite päls hinner nog komma tillbaka hoppas jag. Och gör den inte det så vore det inte första gången hon ställs naken heller... Att hoppas på sista certet på en special när jag vet att det kan vara många hundar där som är bättre än henne känns lite väl, men en vet aldrig, det beror ju på vad domaren gillar (och även om han dömt shiba flera gånger de senaste åren så kan jag verkligen inte få nån klarhet i vad han gillar när jag kollar vilka det är han satt upp, känns väldigt spännande!)

Inga kommentarer :