måndag 12 september 2016

Shibaspecialen 2016 + STOKK valputställning

Den 27:e Augusti var det dags för shibaspecialen på nya galoppbanan i Bro och samtidigt Katlas debut i utställningsringen på STOKKs valp-och veteranutställning på samma plats.

Katla var verkligen jätteduktig förutom att hon absolut inte ville röra sig på diagonalen. Hon sprang på superfint och hade inga som helst problem med domarens hantering.
Kritik: Feminin tik. Vackert välutfyllt huvud. Välplacerande & burna öron. Mörka välformade ögon. Välvinklad fram och bak. Utmärkt bröstkorg för åldern. Rör sig väl när hon vill. Fin päls och presentation.
BIR-valp
Ingen placering i gruppen, men på det hela mycket nöjd med den debuten!
Sen var det Yumes tur och även om jag inte hade förväntat mig något resultat så blev jag rätt besviken över att hon bara fick ett slätt excellent. Har ju inte ställt henne på över ett år och efter det här kan jag inte säga att jag är särskilt sugen på att fortsätta ställa henne heller. Särskilt när ringsekreteraren först placerar oss som 4:e bästa tik i öppenklass med excellent och ck och sedan när vi står och gör och beredda att gå in i bästa tik kommer fram och säger att det blivit fel och att hon inte alls fått ck. Surt! 

Kritik: 3årig tik med bra kropp proportioner. Ytterst feminin. aningen tunn i nospartiet. ganska välformade ögon, välburna öron. lagom hals. harmoniskt vinklad. ngt rundad bröstkorg. korrekt ansatt+buren svans. fina sidorörelser. aningen mjuk päls. välpresenterad. trevligt temperament.

Det blåste närmast storm hela dagen och jag fick ögoninflammation på ena ögat som tack så kanske inte den roligaste av utställningsdagar.

Inga kommentarer :