torsdag 14 juli 2011

Möklinta Inoff

Igår var vi på utställning igen, och det gick superbra! Kumo var den enda shibavalpen så han blev BIR-valp utan problem. Men han blev dessutom BIG 2a av totalt 8 andra valpar och det är vårt bästa resultat hittills. Han skötte sig super! Fjäskade kanske lite väl genom att pussa på domaren, men hon verkade inte ha något emot det. Kritiken blev även den super:

9mån hanvalp. Vackert huvud och uttryck. Utmärkta vinklar & hals. Utmärkt bröstdjup korrekt svans. Sunda fria rörelser. Han har en mkt lovande framtid.
Jag och mamma stannade kvar och tittade på finalerna så vi var borta nästan hela dagen. Solen sken som bara den och även fast jag smörjt in mig (med solskydd 30 och 50!) så hade jag ändå fått lite färg och även världens jävla migrän när jag kom hem. Aja, det får det väl vara värt. Nästa utställning är om en och en halv vecka i Köping. Då är det första gången i juniorklass. Spännande! Hoppas det går lika bra då!

Inga kommentarer :