tisdag 12 mars 2013

Vad som är på G

Det är något tjall på photobucket, den sida där jag laddar upp bilder till bloggen, så det jag fotat de senaste dagarna får postas en annan gång. Vi hänger en massa med Lindas långnäsor. Kumo tycker sig ha kommit upp sig i världen nu när Love, som är yngre, har blivit en del av flocken. Han visar en del resursförsvar, vilket han inte gjort förut, och till och med mot Puppi också. Haha, tänka sig det liksom, min lilla fjant! Mycket tror jag ligger i kastreringen också. Mat och ben har blivit viktigare för honom. Och det är inte så att han hoppar på de andra hundarna, utan bara är tydlig med att "det här är mitt!" Men lite koll lär man ju ha så att det inte blir några onödiga bråk. Lilla Love tuffar på sig alltmer från dag till dag. Jag fick agera stand-in-husse i söndags när det var dags för första valpkurstillfället. Om jag inte var valpsugen innan så kan jag ju garanterat säga att jag blev det då. Förutom Love så var där en fantastiskt fin schäfervalp och en härlig kromfohrländer och en söt liten kines. Vi ska också börja kursa igen snart! I nästa vecka påbörjar vi en "antijaktkurs". Det ska bli himla intressant att se om vi kan komma nå längre med vår lösträning med hjälp av den. Nu stundar en långpromme med långnäsorna så att Kumo kan få springa av sig lite.

Inga kommentarer :