fredag 7 juni 2013

Första 3 valpdagarna

Jag åkte och hämtade lilla Yume redan på tisdagskvällen, kunde ju inte hålla mig. Så nu har hon varit här i 3 dagar, men det känns som myyyycket längre. Hon klev in och kände sig hemma med det samma och tar allt nytt med öppet sinne och nyfikenhet. Shibavalpar är på många sätt så himla okomplicerade att jag ibland undrar hur man kan vilja ha något annat. Rumsrena och tåliga redan i tidig ålder!

Koppelgåendet går över förväntan, speciellt med tanke på att hon inte gått så mkt i koppel tidigare. Kumo är väl den som skulle behöva lära sig att inte tramsa runt så mycket... Hon får ofta gå med släpande koppel och jag har faktiskt vågat ha henne lös också. Och det går jättebra. Hon är uppmärksam på ett helt annat sätt än Kumo var/är och jag hoppas att jag kommer kunna dra nytta av och förvalta det på ett bra sätt. 

Det händer så mycket roliga smågrejer när man har valp, det är väl därför det känns som om hon varit här mycket längre än 3 dagar. Men egentligen har vi inte gjort så mycket. Mest hängt runt här i krokarna. Imorse råkade hon plumsa ner i dammen på vår morgonpromenad, det är därför hon är blöt i pälsen på bilderna. Hon var lika glad för det när jag fiskade upp henne efter några sekunders plaskande i det äckliga vattnet. Tänk om det är en liten badshiba jag fått? Hoppas hoppas!

Inga kommentarer :