måndag 20 januari 2014

Bra grejer!

Tänk vad ett par små saker kan göra stor skillnad. Lite snö till att börja med! Både jag och Kumo levde liksom upp och han är mer sitt vanliga, pigga, glada jag igen, och det gör mig glad så nu har vi en positiv spiral istället för att gå och sura på varandra för att den ena inte gör som den andre vill. Och Yume har fått springa en hel del lös, och det märks på en gång vilken skillnad det gör för henne. Hon har ett otroligt energibehov som hon måste få utlopp för och får hon det så blir hon en mer harmonisk hund. Bitvis är hon en jobbig unghund, men det är bara att acceptera och jobba på. 

För en vecka sedan var vi iväg till veterinären och kollade Kumos värden, och jag hade nojjat järnet om att det kunde ha blivit sämre eftersom han har varit lite låg på sista tiden. Men allt såg prima ut! Så då kunde jag bara släppa det, å gå vidare. Så skönt!

Jag har lagt om mina morgonrutiner och det har också gjort skillnad. Jag är inte precis någon morgonmänniska, och 5 känns ju ganska så smärtsamt tidigt att gå upp, men om hundarna hinner bajsa på morgonen så är det problemet liksom ur världen resten av dagen och en del irritationsmoment liksom bara försvinner. Idag fick jag den briljanta idén att sätta Yume i midjebältet på kvällspromenaden och jag fattar inte varför jag inte gjort det tidigare! Då slipper jag de där smårycken i mina inflammerade axlar och då är det lättare att vara på bra humör även när hon inte går i slappt koppel. 

Nä, vi har haft en riktigt bra vecka sen jag sist skrev. Flera långpromenader och bra, kvalitativ träning. Det känns som det har vänt. Detta blev ett spretigt feel-good-inlägg, men va tusan, ibland blir det så också. Köttar på med lite bilder från instagram från den senaste tiden: 

Inga kommentarer :