torsdag 23 januari 2014

Liten blir stor

Först och främst: Lillskrutt har äntligen börjat löpa! (Notera allt blooood i övre högra hörnet!) Jag upptäckte det i förrgår och det känns skönt att det kommer igång nu så att man har det överstökat. Hon verkar inte tycka att det är speciellt jobbigt än så länge och jag tycker inte att det är någon större skillnad på hennes humör. Hon har varit lite extra bitchig mot Kumo och också Puppi när hon var här och hälsade på igår. Men annars lika pigg och glad som vanligt. Är nyfiken på hur detta kommer förändra henne, eller OM det blir någon förändring. Kumo bryr sig inte nämnvärt, får se om detta utvecklar deras relation ytterligare eller inte.

Idag gick vi iväg allihopa och tränade lite freestyle/htm på firma-parkeringen. Jag har ju råkat anmäla mig lite spontant sådär till 2 träningstävlingar i februari, så det är det vi tränar för. Det kommer även vara en officiell tävling på samma plats i slutet av månaden, men jag har inte riktigt bestämt om jag ska anmäla till den än. I alla fall så fick Kumo träna på svängar i fotpositionen, samtidigt som jag tränade på att inte ge värdens tydligaste hjälper. Och han var så himla duktig och tyckte att det var så himla kul. Men när jag skulle pausa honom när det gick som bäst för att träna med Yume en stund, så ballade han ur och skulle INTE komma på inkallning. Det syntes på honom att han ville att jag skulle springa och jaga honom och bli arg precis som i the good old days. Men se det pallade inte matte med, utan då fick han väl springa å fjanta då medan Yume tränade. Hon fick träna på de trick jag tänkt ha med i hennes första program och så testade vi lite hur det funkade med små korta belöningskamp och att gå från godis till leksak och virce versa och jag tyckte hon höll ihop riktigt bra. Har hittat en låt jag tror kan bli riktigt bra och jag har börjat skissa på programmet. Det tog ett bra tag innan Kumo tyckte att det var roligare att vara med oss, och då var det bara att knalla hem igen. Tråkigt att han fortfarande håller på så där, men känner mig nöjd över att jag i alla fall inte blev förbannad och gjorde inte en sån stor grej av det. Ska försöka komma iväg och träna inomhus i nästa vecka istället.

Till helgen så hoppas jag på fint väder, tänkte att jag skulle ta med mig Kumo ut och snöpulsa. Jobbigt! Men nyttigt både för ryggen och de där extrafettet som ska bort.

Inga kommentarer :