onsdag 16 april 2014

Into the wild

Har börjat ta tag i Kumos lösträning igen. Det känns jättebra och förutom hans bajsrymning i söndags så går det också jättebra. Jag har till och med vågat haft honom helt HELT lös 2 gånger på en udde. Där gränsar liksom 3 sidor till vattnet och det är rätt sumpigt på den 4:e sidan förutom på gångbron som man tar sig ut dit på, och jag inbillar mig att jag har chans att genskjuta honom där om det skulle behövas. Säkert en falsk trygghet, men vi behöver bygga upp tilliten till varandra med små små steg. Och jag aktar mig noga för att ta ut honom för mycket, utan det blir relativt korta pass där jag hela tiden är aktiv med att byta riktning eller erbjuda uppgifter och såklart gott godis. Och han verkar faktiskt tycka att det är riktigt kul att få ha matte för sig själv i skogen. Han får dock ha på sig reflexväst och mitt halsbandet med mitt mobilnummer för säkerhets skull... Har också köpt en överljudsvisselpipa som jag ska träna inkallning med tänkte jag. Han får gå mycket i långlinan nu medan Yume går lös och de kan leka och jaga varandra hyfsat smidigt. Det märks och syns på honom att han både gått ner i vikt och fått mer muskler och kondis, även om min våg verkar dumma sig och visar att han gått upp lite i vikt igen, men det kan ju vara muskelvikt också... Det är skönt att slippa oroa sig över att han är för tjock i alla fall.

Inga kommentarer :