onsdag 25 mars 2015

Chokladmumsaren

Yumeskruttan har varit till Strömsholm igen. På jourtid såklart! Under förra veckan så hade jag ett utskicksjobb här hemma där en liten chokladbit skulle med i varje kuvert. Så behövde jag åka in till jobbet en snabbis i fredags och glömde städa undan ordentligt. Kvar på bordet stod visserligen en STÄNGD låda med choklad, men den stod där, inom klätteravstånd. Så när jag kom hem igen så låg en uppgnagd låda och en massa godispapper på golvet, Yume var lika glad som vanligt dock, men det var inte särskilt svårt att räkna ut vem av mina två pälsbarn som var den skyldige. Räknade pappren och kom fram till att hon nog fått i sig runt 100 gram och tyvärr var det en lite mörkare chokladsort så efter ett samtal till Strömsholm så var det bara att kasta sig i bilen. Såklart var det ju snöstorm ute och det tog ett tag att ta sig dit och klockan var runt 10 på kvällen när vi kom fram. Vi fick komma in på en gång och hon fick en kräkspruta och hon började hulka upp allt rätt snabbt och jäklar vad vissen hon blev! Så fick vi sitta där ett tag och hon sov i mitt knä. Veterinären tyckte att eftersom det kommit upp så mycket så fick jag bestämma själv om hon skulle få följa med hem och vara under bevakning, eller stanna där, så då tyckte jag att det kändes bäst att ta med henne hem igen med ett par portioner aktivt kol. När vi kom därifrån runt midnatt så var hon pigg igen och ville busa i snön. Mitt straff för att ha varit slarvig med att städa blev att jag fick hålla mig hemma på lördagen istället för att åka till Stockholm och gå på ett mycket efterlängtat teaterbesök. Men Yume visade inga symptom what so ever, åt snällt sin kol och var helt och hållet sig själv. Skönt att allt gick bra i alla fall!

Inga kommentarer :