söndag 12 april 2015

Cut the slack

Vi lämnar en ganska händelselös vecka bakom oss där jag mest har jobbat och det inte blivit någon vidare kontinuerlig planering med hundaktiviteterna. Det har blivit en del kravlöst häng i skogen, vilket verkligen inte är fy skam, men den lite hårdare fysträningen lär ju göras regelbundet om man vill ha resultat. Det blir någon form av varannan vecka träning och varannan vila vilket jag inte riktigt tycker är optimalt, så jag ska pröva att försöka planera lite veckovis här framöver. Nästa vecka tänker jag att det vi ska klarat av det här:

2 pass dw à 20-30 min
2 pass skrittträning à 15 min x 2
1 pass backträning med Yume
1 pass balans
1 pass rally på klubben för en av hundarna 
1 pass freestyle på klubben för en av hundarna
1 pass massage
1 pass passivitet

Detta borde vi garanterat hinna med. Det som är inplanerat är en hel del tentaplugg och själva tentan på fredag och sen att vi ska till Stockholm på rasklubbens årsmöte på söndag (perfekt att träna passiviteten där tänkte jag). Ska kolla upp nästa söndag och se hurvida jag lyckades med planeringen.

Trots att fysträningen inte har varit så särskilt strukturerad de senaste veckorna så märks det på Yume att det hänt något. För det första så är hon inne i någon helt fantastisk "jag vill alltid ha dig inom synhåll"-period som har gjort att hon har fått varit mera lös i skogen. Detta är ju den bästa grundträningen man kan tänka sig så hon har faktiskt gått ner ett par onödiga hekto. Nu verkar kroppen också ha stabiliserat sig från det senaste foderbytet och hennes päls känns sådär bra strävt igen och magen jobbar på bra. Hon ska väl till att förbereda sig för fällning snart antar jag, men det är ändå ganska välkommet då man lättare ser hur musklerna sätter sig om det inte är massa päls i vägen.

Inga kommentarer :