söndag 26 april 2015

Västerås Nat. 25/4

Igår var vi iväg på utställning igen, i Västerås på Rocklunda som brukar vara en utav mina favoritutställningar för att den dels ligger nära, men också brukar vara bra arrangerad och tillbehörsmässan är en utav de bättre så man kan shoppa med sig en del nyttigt, även om man inte lyckas så bra i ringen. I år kändes utställningen extra rymlig och man behövde inte trängas det minsta. I ringen fick vi återigen problem med att springa på diagonalen, denna gången ville jag hålla ner tempot så att hon inte skulle flänga så mycket, men då höll Yume ögonkontakt hela tiden istället. Vi tränar ju en del fotgående inför htm- och rallytävlingarna vi är anmälda till i maj. Så jag får inse att vi får träna på att gå på diagonalen med blicken framåt om vi ska pyssla med utställning i framtiden. Sen så gjorde jag en till tabbe i och med att använda ett annat schampoo än det vi brukar när jag duschade henne i veckan. Så pälsen blev alldeles för mjuk, vilket var synd för hon har väldigt bra pälskvalité annars. Live and learn! Nu gick det ju över förväntan ändå. Yume fick sitt andra cert så nu fattas det bara ett till för det svenska championatet! Jag fick också rycka in och handla i BIRet och springa med tiken som slog Yume i bästa tik och blev BIM.


Domare: Charlotta Mellin
Antal deltagande shibor: 4st
Feminin tik. Utmärkt storlek & proportioner. Nätt tikhuvud, skulle önska lite mer markerad underkäke och mer trekantig form på ögonen. Utmärk hals & överlinje. Välburen svans. Bra kropp, ben & vinklar. Rör sig utmärkt. Ngt mjuk päls. Korrekt färgad underull. Skulle önska tydligare tantecken. 
EX CK 1ÖKKL CERT 2BTKL

Sen så hade jag inte tänkt shoppa så mycket, men det hade jag inte mycket för. Släpade bland annat hem stora mängder godis och ett par leksaker från hundgott. Jättefräscht svensk torkat godis som jag verkligen rekommenderar om man inte har möjlighet (eller lust) att torka inälvor själv. Två nya pälskampisar fick det bli också så nu har träningen alla materiella förutsättningar för att nå nya höjder!

Inga kommentarer :