söndag 27 september 2015

Valpar!!

Nu när det gått 5 veckor från parningen så kan jag glatt säga att Yume är dräktig. Så i slutet av Oktober blir det valpar mellan Yume (Brazil Jack's Daikokuten) och Enju (Enju Go Chisugsou). Enju är en import från Spanien med mycket japanskt i sina linjer. Han är en väldigt trevlig kille som har friröntgade höfter och är mycket lovande exteriört. Så många söta lakritsnosar hos kennel Honto-No hoppas vi på från denna kombination. 
Det är så väldigt spännande att få följa med Yume och se hur hon hanterar den här förändringen. Det som märks mest just nu är att hon är HUNGRIG. Hon är ju inte den som är den som tackar nej till mat i vanliga fall, men nu så SKRIKER hon när det är matdags. Så jag har börjat gett henne en extraportion en gång mitt på dagen den senaste veckan. Sen så är hon väldigt mammig också. Så fort jag är borta för att till exempel hämta posten i 2 minuter så blir hon överlycklig när jag kommer tillbaka och på mornarna så väcker hon mig med att buffa på min hand så att jag kan klappa henne. Magen har också börjat släppa pälsen och en liten liten svullnad kan anas. Nu får hon gå på riktig mammaledighet och ta det lite lugnare med den intensivaste träningen och umgänge med andra hundar. Om bara två veckor är det dags att åka hem till Helene på Honto-No och boa in sig där inför valpningen. Så vi ska passa på att mysa och ta långa skogspromenader innan dess. Här är en bild på mysmagen i halvtid <3

Inga kommentarer :