söndag 27 oktober 2013

I höstrusket

Nu har vi alltså gått över till vintertid och OJ vad tidigt det blir mörkt på kvällarna. Hur ska jag kunna träna utomhus nu tänker jag. Blir att släpa sig till BHK´s upplysta plan eller jobbets inhägnade parkering det istället för gräsmattan här utanför. Mindre än 2 veckor nu tills nästa freestyletävling, och nu har jag anmält mig. Det blir bara 1 start i htm som det ser ut nu. Och sen funderar jag på om jag kanske ska testa ett nytt, kortare och lugnare program i freestylen. Just nu lutar det åt att jag i alla fall prövar det på starten på lördagen, men det beror lite på hur det går på träningen fram tills dess. Har även lyckats anmäla oss till ÄNNU en tävling i år, men sen får det vara nog. Att kuska runt och tävla är ju inte jättebilligt om man säger så, men det känns ändå roligt och viktigt att göra det just nu. Jag vill kunna känna mig mer bekväm på tävlingsplanen och hitta strategier som funkar för oss, och det gör jag ju inte om vi inte tävlar. Och det är väl lika bra att passa på när man känner suget. Till Karlstad så tar jag med mig Lillasyster också och jag hoppas vi slipper magsjuka denna gång. Om vi undviker att köpa grillad kyckling och sen lämna den i bilen i några timmar innan vi äter den så är chanserna säker lägre i alla fall...

Idag har vi varit iväg på inoff utställning. Shiborna skulle gå rätt sent i ringen så jag räknade ut att de borde gå in vid halv 2 som senast så vi var där vid 12. Men jag vet inte vad det var som tog sån tid men det dröjde till 3 innan det var vår tur. Yumes kullbror Shiko var där och debuterade i utställningsringen och vi fick se oss slagna av honom. Men BIM-valp är ju inte så pjåkigt heller. Hon fick HP och kritiken lyder:

Ganska bra storlek. Bra könsprägel, kunde vara ngt mer utfylld under ögon (mer kind eller vadå?!) Bra urajiro. Bra bredd på bröst. Stark rygg. Välplacerad svans, kunde vara elegantare och stramare i helhet. Utmärkt päls.

Vi lär träna lite mer än vad vi gjort de senaste 2 månaderna, speciellt på bordet. Hon tycker inte att det är läskigt eller så, men hon är inte helt avslappnad utan tycker det är lite obehagligt och står skitfullt när hon blir igenomkänd. Nu har jag anmält till Stockholm så då debuterar vi i juniorklass, och då är det ju som bekant slut på lekstugan och man måste kunna skärpa sig lite. Så träna träna! 5,5 veckor hinner man träna rätt duktigt på. Sen så har jag ju egentligen inga stora förväntningar på framgångar. Hon behöver stabiliseras i kroppen och hitta lugnet i ringen, men det ska bli kul att ställa på Älvsjö, det blir första gången för mig.

2 kommentarer :

Linnea sa...

Ååååh, kommer ni till Linköping? :-) Hoppas, hoppas, för Zumi följer inte med till Karlstad (hennes program är inte ens nästan färdigt än).

sara sa...

Jepp, kunde inte låta bli att anmäla :D Du och Zumi ska börja tävla i 2an va? Okänd mark för freestyleshiborna ;) Men då hoppas jag få träffa henne i Linköping istället och dig (och kortbeningen) redan nästa helg, för du och Norrie kommer fortfarande till Karlstad?