torsdag 17 januari 2013

2013

Jag har som sagt en del planer för det här året. Man skulle kunna kalla dem för mål, men jag har lite svårt för sånt. Men låt oss för enkelhetens skull kalla dem det, och sen kanske de inte är heelt huggna i sten, utan mer riktlinjer för vad jag vill åstadkomma med det här hundåret. När jag fick reda på att Kumo hade prostatit och behövde kemkastreras så tyckte jag att det kändes skitpissigt eftersom jag hade tänkt tävla en del i år och nu blev det istället 6 månaders karens för tävling utan möjlighet till dispens. Men nu när det har sjunkit in så känns det inte lika illa längre. Vi behöver ändå träna mer innan vi känner oss mogna för tävling så då sätter vi av hela våren till det.

Freestyle:

Finslipning av vårt klass 1 program och mycket störnings och miljöträning under våren
Ev en fortsättningskurs under våren
Starta i klass1 minst 3 gånger under sommaren/hösten
Lära in fler och mer avancerade moment

Viltspår

Fortsatt träning inför anlagsprovet under våren. Tänka på att inte gå för fort fram! 
Anlagsprovet under sommaren
Börja träna inför start i öppenklass 

Utställning

Ställa på Nippospecialen i Augusti
Ställa officiellt minst 3 gånger under året

Övrigt

Fortsätta inkallningsträningen. Ev ta ett par privatlektioner hos instruktör  
Ev gå en antijaktkurs
Ev utökning av flocken

Jag tycker det känns som helt realistiska mål, inget som är oöverkomligt. Det som egentligen är det enda hindret är ekonomin, men förhoppningsvis så blir det lite ordning på den också under året. Och ja, det planeras så smått för en valp och förhoppningsvis blir det också så under 2013. Men mer om det i ett annat inlägg.

Inga kommentarer :