lördag 19 januari 2013

Good mood

Kumo har varit på synnerligen bra humör den senaste veckan. Vi har tränat mycket och gått många långa promenader. Det händer ju att man deppar ihop lite emellanåt när man går hemma arbetslös, men Kumo får det hela att kännas så mycket bättre. Det är också skönt att han inte visar någon humörförändring sen kastreringschippet sattes in, jag tycker nog att det borde kunna anas nu i så fall. Det var ju den värsta farhågan när jag var tvungen att chipkastrera. Tänk om han blir tjock och tråkig! liksom.. Men jo, han har haft genomgående god aptit, men det har han ibland så det är svårt att veta om det beror på det. Skulle det vara så att han börjar lägga på sig så får jag byta till ett foder med mindre fett i helt enkelt. Annars tycker jag inte att jag märker så stor förändring. Kanske lite lite mindre luktig och kissig, men bara ytterst marginellt. Och sen pälsen då. Den har blivit mjukare och tätare. Det är så himla synd att jag inte kan ställa honom för han är skitfin i pälsen nu, fäller knappt ett endaste hårstrå. Jag tycker nog att han blivit lite mindre oavigt inställd till vissa andra hanhundar också. Inte så att han var ilsk tidigare, men han tyckte att de skulle hålla sig på sin plats och inte mopsa upp sig, speciellt inte om han hade nån tjej i närheten. Nu tycker jag att han reagerar mer som när han var valp, vilket är att flamsa sig och vilja hälsa. Så det tror jag definitivt är chipets förtjänst. Örat är även det på bättringsvägen. Inte lika rött och torrt längre, och lite lättare att bråka med honom har det blivit också. Imorgon är det sista dagen som jag ska göra rent både morgon och kväll, sen räcker det med bara 1 gång om dagen. Imorgon ska matte iväg på hundrelaterat äventyr utan Kumo (say whaaat!). Men mer om det imorgonkväll om jag orkar.

Inga kommentarer :