söndag 27 januari 2013

Keeping it up!

Det har varit lite halvsegt här hemma, det är min förkylning som inte riktigt vill ge med sig. Idag har vi i alla fall varit på jobbet och tränat. På jobbet finns det nämligen en stor inhägnad parkering. Den är asfalterad så det kanske inte är helt ultimat för träning annars, men nu när det är plogat och sandat så är det helt perfekt. Tränade lite inkallning, freestyle och positioner. Jag tänkte nämligen att vi skulle få ihop ett program i HtM I till sommaren. Om vi ändå ska ut och tävla freestyle så kan vi ju faktiskt lika gärna pröva med HtM också eftersom tävlingarna oftast anordnas samtidigt. I ett klass I program behöver man inte ha mer än 3 positioner, och det borde vi klara. Sen har vi ju nästan 5 månader på oss att träna också. Jag har redan hittat en låt som jag tror kan passa. Hehe!

Freestylen kämpar vi också på med. Jag vet egentligen inte om vi gör några som helst framsteg eftersom det mest handlar om ATT han vill göra och inte så mycket HUR han gör det när vi tränar. Slalomen är en sån grej. Ibland kan den vara skitbra och han kan gå flera portar utan hjälper, och ibland så får jag nästan dra igenom honom. Jag tror jag fegar lite för mycket och kanske ställer för lite krav på honom, men jag vill ju samtidigt att han ska tycka det är kul att träna, och börjar jag vara selektiv med belöningarna så tröttnar han mycket mycket fortare. Men jag ska pröva lite. Vem vet, det kanske funkar skitbra.

Inga kommentarer :