onsdag 16 januari 2013

Otit

Idag har vi varit hos veterinären, IGEN! Ett rött och kliande öra var anledningen och jag misstänkte att han fått en infektion. Mycket riktigt! KRAFTIG öroninfektion dessutom. Hur han har lyckats fått det samtidigt som han har ätit antibiotika visste varken jag eller veterinären, men av någon anledning så har han fått det i alla fall. Han visar tydligt att han inte gillar när man håller på med örat så han har antagligen rätt ont. Trots det så gick det rätt bra när veterinären undersökte. En del ålande och pipande blev det, men han fattade rätt snart att det var så illa tvunget. Han kan inte ha tyckt att det var jätte jättehemskt i alla fall för när han fick gå ner från bordet så var allt ok igen. Nu så ska örat rengöras till att börja med morgon och kväll, och sedan en gång om dagen i 14 dagar. Lite bråkande kommer det säkert att krävas. Kumo gör ju ingenting som är obehagligt frivilligt, han är ju inte dum inte! Men det känns som vi har fått in rutinen lite eftersom jag började behandla på egen hand o fredags med ett mildare öronrens. Tratten hade jag på honom i 2 dagar så att han inte skulle klia så förskräckligt, men nu känns det som att han fattar att han inte ska, så då struntar vi nog i den. Tur i oturen är ju att jag är inne i en självriskperiod med försäkringen så besöket idag blir nog inte så farligt dyrt, och ja.. att det inte är båda öronen som är drabbade...

Inga kommentarer :