söndag 19 maj 2013

Inte riktigt som det var tänkt...

Vet inte riktigt hur jag ska börja...Var och lämnade in urinprov och det såg inte bra ut. Sen fick vi komma på ett ultraljud och där kunde man se att även om prostatan krympt, så fanns det cystor där. Även njurarna såg påverkade ut...Så nu på tisdag åker kulorna på riktigt. Det finns inte så mycket annat att göra. Sitter chippet inte i längre än i 5 månader och det ändå inte verkar hjälpa medicinskt så finns det ju ingen anledning. Och det lär ju ändå inte bli några valpar när prostatan är sådär. Dessutom så verkar de inte riktigt säkra på vad som är det bakomliggande. Om det ev kan vara något genetiskt osv, å då tycker jag inte man ska avla heller. Jag ska prata med dem mer på tisdag, och då ska de ta blodprov också så då kanske det blir lite mer klarhet. Kastrationer är ju en rutinoperation, men jag är ändå lite nervös i och med att det faktiskt är sövning och dessutom sövning och operation av en inte helt frisk hund. Men mest nervös är jag över njurarna. På ultraljudet såg det ut som om det fanns ärrbildningar och det är ju inte bra, men urinen hade inte några onormalt höga halter av protein, vilket det kanske borde ha om funktionen försämrats. Plus att hans allmäntillstånd inte är påverkat. Han är lika pigg och glad som vanligt. Men sen nojjar jag ju över om han EGENTLIGEN mår dåligt men inte visar det för att han är självständig urhund som tycker att visa tecken på smärta är lika med svaghet.. eller att jag förbisett massa tecken på att allt inte är som det ska, men nu är det som det är och förhoppningsvis så blir det bra till slut. Jag kan inte riktigt göra mer än att läsa på och lita på att veterinären vet vad de gör. Nu har jag i alla fall bytt foder så han får äta speciellt njurfoder med fiskolja till på vettens inrådan. Sedan får vi se vad blodprovet visar och hålla tummar och tår att det inte är så allvarligt!

Inga kommentarer :