söndag 12 maj 2013

Ny sele!

Jag har köpt en dragsele till Mr K. Lite av ett impulsköp. Meeeen den var på rea och jag fick som en fix-idé att jag vill se om jag kan muskla upp hans front med hjälp av lite drag. Dessutom så tror jag att han kommer uppskatta våra löp-och-cykelturer mer med en sån här sele än vår vanliga promenadsele. Och den satt ju som en smäck! Sååå ett mycket bra, om än oplanerat köp! Idag har jag startat lite smått att träna med den. Tänker att det är viktigt att den blir förknippad med just dragande och än viktigare; något kul! Så korta stunder där jag klickat att han ska vara framför mig, lite konstigt tyckte Kumo som är så duktig på att inte dra och att mest hålla sig i vid min sida på våra koppelpromenader, men det kändes som att polletten trillade ner efter ett tag så det blir nog bra till slut. Sen prövade jag också att sätta fast en liten kedja som han fick dra på gräs ett par meter några gånger. Tror att han tyckte att det var lite jobbigt, men han ser ju i alla fall inte helt missnöjd ut. Ska bli spännande att se om det kan ge något resultat.

Inga kommentarer :